Bilinçsizce tüketilen yiyecekler sağlığımızı kötü anlamda etkilemektedir. Özellikle tüketilen yiyeceklerin besin değerlerini yitirmemesi adına oldukça dikkatli davranılması gerekiyor. İşte sağlıklı yaşamın kapılarını aralamanıza yardımcı olacak '5 Ne' kuralları;

NE YEDİĞİNİZ

Sabah ve öğle yemeklerinde hayvansal protein grubu, akşamları ise sebze ve karbonhidrat grubu besinler yenilmeli.

NE ZAMAN YEDİĞİNİZ

Sabah kahvaltıları zamanında yenilip akşamyemeklerini de çok geçe bırakmamak da oldukça önemlidir.

NE İLE BİRLİKTE YEDİĞİNİZ

Meyveler yemekten 2 saat sonra tüketilmeli. Yemek öncesi ya da sonrasında yenilirse kilo yapar.

Meyveleri birbiriyle çok karıştırmamak gerekir.

Hayvansal proteinlerden et, balık ve tavuk ile, peynir, süt ve yoğurt çok sık birlikte yenilmemelidir.

Sabah hayvansal protein grubu ve yanında buğday grubundan elde edilen karbonhidartlar tüketilmeli.

Öğlen hayvansal protein ve yanında sebze ve yeşil salata tüketilmeli.

Akşam sebze ve buğday grubundan elde edilen karbonhidratlar tüketilmeli.

NE KADAR YEDİĞİNİZ

Herkesin midesi kendi 2 avucu kadardır. Ana öğünde 2 avucunuz kadar, ara öğünde 1 avucunuz kadar yemek yemeniz idealdir.

NASIL PİŞİRDİĞİNİZ

Sebzeler buharda, haşlama veya fırında ızgara şeklinde pişirilebilir.

Etlere pişerken yağ eklenmesi emilimi bozar, kiloya neden olur.

Sebzelere, makarna ve pilava 1 kaşık yağ eklenebilir.

Mangalda ızgara kansere sebep olur, çok sık yapılmamalıdır.