Bağışıklık sisteminin gücünü ise yediğiniz besinler ve strese karşı yanıt belirler. Sağlıklı Lezzetler Başdanışmanı ve Acıbadem Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Murat Baş, “Sağlıklı ve enerjik olacağınız bir kış mevsimi için, yiyeceklerinizin seçimine dikkat etmelisiniz, çünkü bunlar yaşam kalitenizi belirleyecektir.” diyor. Soğuk günlerde enerji ihtiyacı artar ancak aşırı enerji alımından kaçınmak ve sağlıklı besinleri tercih etmek gerekir.

UZMANLAR UYARDI!

Uzmanlar, vücudumuzu kışa hazırlamak için neler yapmamız gerektiği hakkında şu bilgileri veriyor:

Besinler içerdikleri protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineraller açısından birbirinden farklıdır. Tüm besinlerden yeterli ve dengeli miktarlarda almak gerekir.

Aşırı yemeden kaçınmak için, küçük porsiyonlar tüketmeye çalışın.

Şerbetli tatlılar yerine, meyveli tatlıları ve meyveleri tercih edin.

NELER TÜKETİLMELİ?

Haftada en az iki kez balık tüketimi, kolesterol ve trigliserit gibi kan yağlarının sağlıklı hale gelmesi ve kalp-damar sağlığı için önemlidir.

Tam tahıllar, patates, yer elması ve bal kabağı serotonin düzeyinizi artırmaya yardımcı olur.

Günde en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketimini sağlamak; kanser ve kalp-damar hastalıkları gibi birçok kronik hastalığı önlemek açısından çok önemlidir.

Yeterli miktarda probiyotik bakteri bizi diğer enfeksiyonlardan korumaya yardımcıdır. Yoğurt ve kefir gibi fermente süt ürünlerini sofranızdan eksik etmeyin.

Sağlıklı beslenmenin temel kuralı öğün atlamamaktır. Bu nedenle düzenli aralıklar yemek yiyin.