Ramazan ayının da bitmesiyle oruç tuttuğumuz o hayırlı günlerde sona ermiş bulunuyor. Özellikle bünye kahvaltı yapmamaya alıştığı için bayram kahvaltılarının önemi de artmaktadır. Bayram kahvaltılarında abartıya kaçılmaması gerektiğini belirten sağlık bakanlığı uzun süren ramazan günlerinden sonra bu durumun daha sağlıklı olacağını belirtti. Kahvaltılarda beyaz ekmek yerine tercihinizi tam tahıllı veya kepekli olanlardan yana kullanmalısınız. Kahvaltıda hamur işi ve şekerli gıdalardan kaçınılması gerekmektedir. Gün içerisinde çok fazla şeker tüketileceği için midenin fazla zorlanmaması adına bu tip bir beslenme tercih edilmelidir. Şeker oranınızın dengelenmesi amacıyla da tarçın baharatını çaylarınıza veya farklı içeceklerinizin içerisine ilave edebilirsiniz.

Özellikle bayram ziyaretlerinde ikram edilen yiyeceklerin seçimine ve tüketilmesine dikkat edilmesine özen gösterilmesi gerektiğini belirten sağlık bakanlığı "Gün içerisinde aşırı yağlı ve ağır yemeklerden uzak durun. Özellikle gün içerisinde fazlasıyla şekerli gıdaların tüketileceği için ramazandan yeni çıkmış bünyeye fazla yüklenilmemesi gerekiyor. Bu durumu kolay kontrol altına almak için ise kan şekerini fazla yükseltmeyecek besinlerin tüketimi hem metabolizmamızı yormayacak hem de sindirim sistemini düzenleyecektir" şeklinde açıklamalarda bulundu.