Az yağlı süt gıdaları, yağlı süte oranla vücudun metabolizmasını olumsuz yönde etkiliyor. Tam yağlı veya az şekerli gıdaları tercih edebilirsiniz. Bu gıdalar vücudunuza zarar vermez, aynı zamanda sizi daha uzun süre tok tutmaya yardımcı olur.

Kahvaltıdan sonra hala açsanız, sabah yemeğinize protein açısından zengin bazı gıdalar ekleyin. Örneğin yumurta, birçok farklı şekilde pişirilebilir. Eğer yumurta sizin için uygun değilse, tahıl karbonhidratları tercih edebilirsiniz, çünkü onlar sizi daha uzun süre tok tutar. Üzerine yoğurt da koyabilirsiniz.

Kahvaltıda tam yumurtalı omlet yemekten çekinmeyin. Bir bardak portakal suyu, içinde kaç adet olduğunu öğrenene kadar kulağa çok sağlıklı geliyor. Meyve suları şeker doludur. Bu nedenle gerçek bir meyve yemek daha iyidir.

Kendiniz meyve suyu hazırlamayı deneyebilirsiniz. Yeşil elma, havuç, kereviz ve zencefil iyi bir kombinasyon olabilir. Çoğu kahvaltı barları şeker ve doymuş yağlarla doludur, içinde herhangi bir protein içermez. Sabahları kahvaltınızı hazırlamak için zamanınız yoksa, geceden hazırlayın. Kahvaltı öğününüzü hafif tutuysanız yanında aperatif olarak alacağınız kuruyemişlerle bu öğünü destekleyebilirsiniz.