Uzmanlar, yaz dönemine denk gelen ramazan ayında oruç tutma sürelerinin çok fazla olmasıyla beraber vücut susuzluktan daha fazla etkilenmektedir.Günde en az 2 litre su tüketmemiz gerekiyor bu miktarı tüketemediğimiz zaman vücut su kaybettiği için metabolizmamız hızlı çalışmıyor ve mineral kaybına maruz kalıyoruz.Bu mineral kaybımızı dengelemek için uzmanlar sahur saatlerinde bir şişe maden suyu tüketmemizi öneriyor. Maden suyu içtiğimiz suyun bünyede depolanmasını ve vücudumuzdan eksilen minerallerin vücudumuzda uzun süre kalmasını sağlamaktadır.

Ramazan ayında özellikle protein ağırlıklı beslenmemizi vurgulayan uzmanlar bu dönemde yapacağımız sporun da sağlığımıza olumlu etkileri olduğunu belirtiyor. Özellikle iftardan sonra yapılan yarım saatlik bir yürüyüş vücudumuz için çok fazla önem taşımaktadır. Vücudumuzda yağ birikimini de büyük ölçüde önleyen bu spor alışkanlığı hızlı zayıflamanıza ve sağlıklı yaşamanıza katkı sağlayacak.

İftarınızı yaptıktan sonra 10 dakika ara vermek kan şekerinizin dengelenmesi yönünde oldukça olumlu etkiler görmenizi sağlayarak beyin sisteminizin tok kalmışlık hissini olumlu etkileyerek daha fazla yemek yemenizi önleyecektir. Tabii bunun yanında sporunuzu da eksik etmemeniz şart.