Günümüzde yapılan bir çok araştırma ramazan ayında sağlıklı beslenmenin sağlığımıza olumlu yönde etkiler gösterdiğini söyleyebiliriz. Ancak bu durumu yalnızca beslenmeye bağlayamayız bunun yanında yaşam stilinizin düzenli olması  dabüyük önem taşımaktadır.Özellikle ramazan ayında sürekli olarak yaptığımız yanlış beslenme hataları pek çok sağlık problemine yol açmaktadır. Açlık hissimiz iftar saati geldiğinde çok fazla yemek yeme isteği doğurduğu için bu yemek rutinimizin başlangıcını bir çorba ile açarak başlamamız hem sindirim sistemimiz hem de kolesterol dengemiz için büyük önem taşımaktadır. 

BALIK

Balığın içeriğinde barındırdığı omega-3 yağ asitleriyle sağlığımızı korumaya yardımcı bir besin olarak karşımıza çıkmaktadır.

YEŞİL SEBZELER

Yeşil yapraklı sebzeler de aynı şekilde damar sertliğini engeller ve kolesterol seviyesini kontrol altında tutar.

DOMATES

Tansiyonu engeller ve kalp ritmini düzenlemeye yardımcı olur.

KURU ERİK

Kuru erik içeriğindeki potasyum sayesinde tansiyonu kontrol altında tutmaya yardımcı olur.

CEVİZ

Son araştırmalar cevizin kalp sağlığı etkin bir besin olduğunu vurguluyor.

HURMA

Ramazan Ayında sık sık tükettiğimiz hurma içeriğindeki lifler ve karbonhidrat sayesinde bizi gün boyu tok tutacaktır.