Ramazan ayını sağlıklı ve zinde geçirebilmek için beslenme planının yapılması büyük önem taşımaktadır. Özellikle ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşılmaması için bu planın yapılması sağlığınız için çok önemlidir. Bu yıl Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesiyle birlikte gün içerisinde oruçlu kaldığımız saatlerde uzamaktadır. Uzun süre maruz kalınan açlığa dayanabilmek için de vücut metabolizmada bulunan tüm şekeri enerji olarak harcamaktadır. Özellikle bu kan şekerinin düşerek farklı tüm hastalıkları kötü anlamda etkilemektedir.

Bu konu üzerinde fazlasıyla duran uzmanlar bu durumun önlenebilmesi için ramazanda iftardan sonra 3 öğün şeklinde tüketebilirsek bu sorunun çözülmesinde büyük bir adım atılmış olunacaktır. İftar açıldıktan sonra yemek yenilir ardından iftar ve sahur arasına da bir öğün eklenerek iftar ve sahur arası 3 öğüne tamamlanır. Bu durum Ramazan ayında doğru beslenebilmemize ve sağlığımızı korumamıza yardımcı olacaktır.

Uzmanlar uzun süreli açlıktan sonra düzgün ve dengeli beslenmenin çok önemli olduğunu belirterek bu durumun tüm hastalıkları da engelleyeceği gibi Ramazan ayı boyunca sağlıklı olmamıza yardımcı olacaktır.