Solunum problemlerinin rahat bir uyku uyumanıza engel olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Solunum problemlerinin de yanı sıra beslenmemize de aynı özeni göstererek tercihlerimizi bünyemizde ağırlık yapmayacak besinlerden yana kullandığımızda da rahat bir uykunun kapılarını aralamış oluyoruz. 

Özellikle akşam saatlerinde yediğimiz ağır yemeklerin gece yattığımızda midemizde ağırlık yaparak uyku kalitemizde olumsuz yönde etkiler bırakmaktadır. Yatmadan en az 2 saat öncesinde yemek yemeyi kesmemiz sağlığımız için faydalı bir alışkanlık olmakla birlikte alkol tüketimini de bu saatten sonra yavaş yavaş azaltmak veya hiç tüketmemek doğru olacaktır.

Eğer sigara tüketiyorsanız da dolaylı olarak solunum problemlerine maruz kalma oranınız daha da yükselmektedir. Bu sebeple sigara tüketimini azaltarak bu alışkanılığınızdan vazgeçmek rahat bir uyku çekmenize ve sağlıklı yaşama oldukça fayda sağlayarak uyku problemlerine de çözüm sağlamaktadır.

Yatmadan önce spor ve egzersiz alışkanlıkları sizi daha rahat uyutacak unsurlardan en önemlisidir. Özellikle bünye spor yaptıktan sonra daha fazla yorulacağı için otomatik olarak dinlenme isteği uyanacak ve uyku evresine rahatça geçmenizi sağlayacaktır.