Bazen yediğimiz besinlerin piştiğinde yararlarının ortadan kalktığını düşünürüz. Diyet programlarının da vazgeçilmezi olan çiğ besinler vücuda yararının dışında diyetisyenlerin de oldukça önerdiği besinlerdir. İşlenmiş ve ilaçlı besinlerden uzak durarak sağlığınıza olumlu yönde katkıda bulunabilirsiniz.

Pişirme yöntemlerinin besinlerden aldığımız yararları da yok ettiği bir gerçektir. Diyetisyenler özellikle fazla beslenmenin değil de fazla ama kaliteli beslenmenin vücudumuza daha çok yararı olduğu kanaatindeler.

Aslında midemizde yer alan bir çok enzim yediğimiz yemekleri öğütmemizde bize fazlasıyla yarar sağlamaktadır. Pişirme yöntemleri ayrıca zayıflamamızda ve metabolizmamızın iyi çalışmasında da yarar sağlamaktadır. 

Diyet programlarını uygulayanlar özellikle işlenmiş ve yapay gıdalardan uzak durarak pişmiş sebzelerle yapılan yemeklerden yana kullanırlar tercihlerini. Bazı çalışmalar, bu diyetin kilo kaybı, kan değeri düşmeleri gibi bazı konularda olumlu etkide bulunduğu göstermiş olsa da aynı araştırmalar sağlığa olumsuz etkilerin daha fazla açığa çıkarmıştır. Herhangi bir takviye almadan bu diyetleri uygulamanın imkansız olduğunu da belirten uzmanlar çiğ sebzelerle beraber protein alımının da önemine vurgu yapıyorlar.