Oruç tutmak 1 ay boyunca vücudumuzun zararlı maddelerden arınmasına yardımcı olarak detoks etkisi göstermektedir. Oruç tutmak metabolizma hızımızın doğru çalışmasına katkı sağlayarak vücudumuzun daha sağlıklı ve dinç görünmesine de yardımcı olacaktır. Oruç tutmak tüm bunların yanında sindirim sisteminin ve metabolizmanın ara verip dinlenmesini sağlayarak vücudumuzda yenilenme etkisi gösterir. Özellikle sindirim sistemleri yeterli derecede çalışmayan kişilerde etkisini daha çabuk göstererek vücudun daha iyi bir metabolizma hızına yükselmesine yardımcı olur.

Mutlaka sahur yapılması yönünde ve sahur saatlerinde kahvaltıyla beslenilmesi gerektiğini anlatan uzmanlar bunun yanında sahur saatlerinde en az 3 bardak su içilmesi gerektiği yönünde de oruç tutan kişileri uyarmaktadır. Yatmadan önce yediğimiz besinleri sindirmeden uyumak midemiz için oldukçça tehlikelidir. Bu yüzden yatmadan önce en az 2 saat midemizin sindirmesini bekleyip öyle uyku uyumamız gerekiyor.  

İftarda ise aniden ve çok aşırı bir şekilde yemenin orucumuza ve sağlığımıza oldukça büyük zararları bulunmaktadır. Çok ve aşırı yemek yemekten kaçınıp sağlıklı beslenmeye dikkat edilirse sağlığımız açısından bu durum büyük fayda sağlayacaktır.