Omurga sağlığınızın korunması için düzenli olarak kemik yapısının çalışması yönünde uyarılarda bulunan uzmanlar omurga sağlığının bozulmasının en önemli sebebinin duruş bozukluklarından kaynaklandığını belirtmektedir. Bir şey kaldırırken ve oturma pozisyonlarında omurga duruşuna dikkat edilmesi büyük önem taşır. Gerginlik ve stres bozukluklarının da kemik sağlığının üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır. Pozitif düşünmek ve gün içerisinde enerjik olmanın kemikler üzerinde büyük katkı sağladığı da herkes tarafından bilinen bir gerçek.

Sizlere önereceğimiz bazı tavsiyelerle omurgadan kaynaklı rahatsızlıkları önlemek mümkün. İşte dikkat etmeniz gereken noktalar;

Nefes alış sisteminin düzeltilerek ritmik bir şekilde nefes alış verişi olmalıdır. Ani ve hızlı hareketlerden kaçınılılmalıdır. Ağır bir şey kaldırırken de olabildiğince dik duruş sergilenmelidir.

Aldığınız fazla kiloların kemik sağlığında büyük önemi olduğu gibi omurga üzerinde de büyük etkisi bulunmaktadır. Kilo alış verişlerinizin de düzenli olması çok önemlidir.

Her gün taşıdığınız bir materyal veya aksesuar çantaların da omurga üzerinde etkisi büyüktür. Özellikle sırt çantaları taşınırken dik durulmalı ve kambur pozisyonlardan mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.