M.Ö. 1200’lü yıllarda yer alan İnka medeniyetine kadar kökü uzanan kinoa hem protein, lif, potasyum hem de demir kaynağı olmakla beraber, yüksek oranda fosfor da içeriyor. 100 gram kinoada 372 kalori bulunuyor, 5.80 gram yağ, 69 gram karbonhidrat, ve 6 gram lif içeriyor.

Peki oldukça fazla tariflerde kullanılan kinoanın faydaları neler?

Lifli yapısından dolayı ile uzun süreli tokluk sağlıyor. Tabi kontrollü tüketmek şartıyla.

Bu besin glütensiz olduğu için çölyak hastaları ve glütensiz diyet yapanlar rahatlıkla faydalanabilir.

Kinoa kabızlığa son derece iyi gelir.

Hemoroid sıkıntısı için bire birdir.

Bu harika besin için yaşlanma karşıtı besinler arasındadır.

Kinoa için adeta bir magnezyum deposu sayılıyor. Adet sancısı ve yüksek tansiyon da dahil olmak üzere birçok sağlık sıkıntısının tedavisinde kullanılabilir.

İçeriğindeki yüksek demir nedeniyle kansızlığa da oldukça faydalı.

Yapısındaki lignin sayesinde pek çok kanser türüne karşı koruyucu etki gösteriyor ve kalbi kuvvetlendiriyor.

Tam bir protein kaynağı olmasından dolayı özellikle sporcuların tüketmesinde fayda var.