Ramazan ayı migreni olan kişilerin bu hastalığın daha fazla ilerlememesi için dikkat etmeleri gerekmektedir.Açlık ve susuzluktan kaynaklanan ve bu nedenlerden dolayı artan migren tedavisi görenlerin çok daha özenli olması şarttır. Ağrı tek taraflı olmakla birlikte tedavisi uzun sürelerde belirtilerini gösterebilir. Baş ağrısı, yürümek ya da öne eğilmek gibi fiziksel aktiviteler ile daha fazla nüksetmektedir. Migren atağını başlatabilen veya atak geçirme riskini artıran sebepler vardır. Tüm migren sebepleri, bütün migrenlilerde ağrı ve sızıya sebebiyet vermeyebilir.

Oruç tutarken migren ağrınızı önlemek için iftar ve sahurda beyaz peyniri çok fazla tüketmemeniz gerekmektedir. Migren sızılarını en aza indirgeyen hurma, mercimek, nohut, kuru fasulye, tam tahıllar, ıspanak, nane, pazı, roka, pancar gibi yeşil yapraklı sebzeleri bolca tüketmeniz gerekmektedir. Turşu gibi salamura gıdalar bu ağrılarınızı daha da fazlalaştıracaktır bu nedenle ölçü dahilinde tüketmeniz gerekmektedir. Turşudan vazgeçmem diyenlerdenseniz hazır turşular yerine ev yapımı turşuları tüketebilirsiniz. Çok sık kahve tüketmemeniz gerekiyor bunun yanı sıra çok yağlı ve kızartılmış gıdalardan da mümkün olduğunca uzak durmak şart.