Kanser riskini azaltmasının yanında yapılan son bir araştırmaya göre bu kuruyemişlerden fındık ve fıstığı her gün tükettiğiniz takdirde ömür uzattığı belirtildi. Vücudumuzda lif ve mineral kayıpları yaşamaktayız.  Bu kayıpları önlemek için ise besinlerden yardım almamız gerekir. Bu lifler, vitaminler ve mineraller açısından zengin maddeler kuruyemişlerin içeriğinde fazlaca bulunmaktadır. Uzmanlar özellikle bu maddeleri vücudumuzun gün içerisinde harcandığını belirterek özellikle kayıs, ceviz, hurma ve bademin ramazan sofralarından eksik olmaması yönünde tavsiyelerde bulunuyorlar.

Araştırmadan çıkan sonuçta; her gün 1 porsiyon et yerine 1 avuç fındık-fıstık tüketmenin erken yaşta ölüm riskini yüzde 17 azalttığını gösterdi. Buna, etteki sağlıksız yağlar yerine kuru yemişlerdeki sağlıklı yağları tüketmenin sebep olduğu ifade edildi. İçeriğindeki lif oranı fazla olan, vitamince zengin ve yüksek mineralli olması sebebiyle bu faydaları barındıran kuruyemiş ve kuru meyve yiyecekleri ramazan ayında en sağlıklı atıştırmalık olması yönüyle öne çıkmakta. Bu besinler tüm bunların yanı sıra bağışıklık sistemimizi güçlendirerek metabolizmamızın doğru çalışmasına yarar sağlamaktadır. Bu sayede sağlıklı bir zayıflama programına da adım atmış olacaksınız.