Bayram günü kesilen hayvan eti, bekletilmeksizin birkaç saat içinde pişirilerek tüketilir. Ancak yeni kesilmiş hayvanların etlerindeki sertlik hem pişirmede, hem de sindirimde zorluk yaratır. Midede şişkinlik, hazımsızlık gibi sıkıntılara neden olur. Özellikle mide rahatsızlıkları çeken bireyler, eti en az 24 saat bekletmeden tüketmemelidir.

BOL SALATA VE ESMER EKMEK

Et yemeklerinin yanında mevsime uygun sebzelerle hazırlanmış bol salata ve esmer ekmek türlerinden bir-iki ince dilim tercih edin; karbonhidratı sınırlayın. İçecekleri et yemeklerinin yanında değil, tercihen ara öğünlerde tüketin ve asitli, şekerli, kalorili içecekler yerine ayran ve maden suyunu tercih edin.

KAVURMA NASIL SAĞLIKLI HALE GELİR?

Kavurma işlemi; dinlenmiş etin, çok kısık ateşte ve uzun sürede kendi suyunda pişirildiğinde doğru bir yöntemdir. Hayvanın iç yağları yemeklere lezzet vermek amacıyla kullanılmamalıdır. 

ETİN YANINDA MUTLAKA SEBZE DE OLSUN

Kırmızı et önemli bir protein ve demir kaynağıdır. Bunlarlar birlikte magnezyum, çinko, fosfor mineralleri, B12 ve B6 vitaminlerini içerir. Ancak C vitamini içermediği için sebzelerle birlikte tüketimi demir mineralinin emilimini artırır. Bayramlarımızın genel ikramı olan şerbetli tatlı tüketimi yerine daha çok sütlü tatlı tercih edilmelidir.