Dolmalar, kızartmalar, hamur işi tatlılar. Birbirinden lezzetli ikramlar bayramlarda sofralarda yerini alıyor. Kurban Bayramı'nın olmazsa olmazı ise kırmızı et. Öğle yemeğinde, hatta kahvaltıda bile kırmızı et yenebiliyor. Fakat dikkat! Kırmızı et her ne kadar kaliteli protein kaynağı olsa da, aşırı ve bilinçsizce tüketildiğinde hazımsızlıktan kalp krizine dek ciddi sağlık problemlerine yol açabiliyor. Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Öçal Kurban Bayramı'nda sağlığınızdan olmamanız için et tüketirken dikkat etmeniz gereken noktaları anlattı, önemli tavsiyelerde bulundu.

GÜNE LİMONLU SU İLE BAŞLAYIN


Kalkar kalkmaz ilk 1 saat içerisine kahvaltı etmeli, eğer mide probleminiz yoksa sindiriminizi kolaylaştırmak adına güne 1 bardak ılık limonlu suyla başlamalısınız. Kurban Bayramı'nda gün boyunca bilhassa kırmızı et ve hayvansal ürünler fazla tüketiliyor. Bu nedenle hem mide hem bağırsak sağlığını korumak adına kahvaltıda hayvansal kaynaklı besinler yerine meyve, sebze, ceviz, badem gibi bitkisel kaynaklar ve tam buğday, çavdar ekmeği veya yulaf gibi kaliteli karbonhidratlar bulundurmaya özen gösterin.

ETİ BİR GÜN DİNLENDİRİN


Kesilen eti buzdolabında +4 derecede, büyük parçalar halinde, bir gün beklettikten sonra tüketin. Etin dinlendirilmeden tüketilmesi hem sert ve lezzetsiz bir et olmasına hem de sindirim sisteminizi zorlamanıza sebep olacaktır. Eğer eti uzun süre bekletecekseniz mutlaka derin dondurucuda bir defada tüketilebileceğiniz şekilde ayırarak saklayın.

ETİ KENDİ YAĞINDA PİŞİRİN


Kurban Bayramı boyunca tüketeceğiniz etin miktarının dışında pişirme tekniğine de özen gösterin. Eti kızartma ve kavurma yerine, ızgara veya fırınlanmış olarak tüketmeniz daha doğru olacaktır. Öte yandan etin yağsız kısmını tercih etmelisiniz. Etle yaptığınız yemeklere ilave yağ eklemeyerek etin kendi yağıyla pişmesini sağlamalısınız. Mangalda pişiriyorsanız eğer etin kömürleşmemesine, iç kısmının çiğ kalmamasına da dikkat edin.