Beslenme ve Diyet Uzmanı Emre Uzun, kolay oruç tutmanın püf noktaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. 11 ayın sultanı Ramazan ayında vücudumuz alıştığı beslenme düzeninden farklılaşınca, yorgunluk, unutkanlık, dikkatsizlik ve kabızlık gibi problemler ortaya çıkıyor. Bu nedenle tüm bu şikayetleri yaşamamak ve kilo almamızı engellemek için Beslenme ve Diyet Uzmanı Emre Uzun, önemli tavsiyelerde bulundu. İşte Beslenme ve Diyet Uzmanı Emre Uzun'dan 11 Ayın Sultanı Ramazan ayını hem rahat geçirmemizi sağlayacak hemde  kilo almamızı önleyecek ipuçları...

Özellikle uzun bir süre sonra iftarda yediğimiz yemekler iyice çiğnenip yenmelidir. Çünkü bu durum, az yeme hissinin artmasına neden olur.

Özellikle ramazın ayında dikkat etmeniz gereken şeylerin başında gelen kilit nokta, su alımıdır. İftar ve sahur arası sık sık su tüketmeye özen göstermelisiniz. Aynı zamanda yediğiniz yemeklerin hazmını kolaylaştıran ıhlamur, rezene, papatya gibi çayları tüketirseniz, gün içerisinde gelen susuzluk isteğinizi de dengelemiş olursunuz. 

Gün içerisinde canınız tatlı çektiğinde, yiyeceğiniz tatlıları mutlaka yaz aylarına uygun olan kalorisi az tatlılara yönelmeniz en doğrusu olacaktır. Uzmanlar, özellikle şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıların tüketilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Her iftarda mutlaka sofranızda salatanız hazır olsun. Bu durum tok kalmanızı sağlayarak, sofrada bulunan diğer besinleri az tüketmenizi sağlar. 

11 Ayın Sultanı Ramazan ayı boyunca kızartma ve kavurma yemekleri yerine ızgara, fırın, haşlama veya buğulama yemeklerini yemeyi tercih etmelisiniz.

Sahurda ramazan pidesi yerine kepekli, tam buğday veya çavdar ekmeğini tüktemeniz hem tok kalmanızı sağlar hem de aldığınız kaloriyi azaltır.

Son olarak, sahura kalkmayı mutlaka ihmal etmeyin. Çünkü sahura kalkmak, metabolizma hızınızdaki azalmanın önüne geçmenizi sağlar.