Eylül ayı itibariyle açılan balık sezonu ile su ürünleri de raflardaki yerini almaya başladı. Hem daha kolay ulaşılabilir olması hem sağlığa faydaları ile tercih edilen balığın doğru tüketimi birçok kronik hastalığın yanında kanser hücrelerinin de önlenmesine olanak sağlamaktadır.

PROTEİN BAKIMINDAN ZENGİN

Protein içeriği bakımından oldukça zengin olan balık, yumurta, et ve süt gibi iyi kaliteli protein kaynaklarındandır ve vücudun bu proteinlerden faydalanma oranı yüksektir. Balık, A, D, K ve B grubu vitaminler (B1, B2, B6 ,B12) açısından zengindir. Bu sayede alınması gereken vitamin ve mineraller de vücutta sağlanmış olacaktır.

OMEGA-3 ALIMI VÜCUDU OLUMLU ANLAMDA ETKİLİYOR

Omega-3 vücut tarafından üretilemeyen ve dışarıdan yiyeceklerle alınması son derece önemli doymamış yağ asitlerinden biridir.Bu gurupta bulunan yağ asitleri DHA, EPA ve ALA dır. Bu yağ asitlerinin kalp krizi, kalp damar hastalıkları, depresyon, migren türü baş ağrıları, eklem romatizmaları, şeker hastalığı, yüksek kolesterol ve tansiyon, bazı alerji türleri ile kanser gibi birçok hastalıktan korunmada önemli etkisi olduğu tespit edilmiştir.