Kurban Bayramı'nda yoğun bir şekilde tüketilen kımızı et en kaliteli protein kaynaklarından biri. Ayrıca yağ, demir, çinko ve B grubu vitaminleri açısından da zengin bir besin. Aşırı tüketimi sindirimi güçleştireceği için özellikle mideyle ilgili problemi olan kişilerin et tüketiminde aşırıya kaçmamaları gerekiyor. 

GÜNE LİMONLU SU İLE BAŞLAYIN

Kalkar kalkmaz ilk 1 saat içinde kahvaltı etmeli, eğer mide probleminiz yoksa sindiriminizi kolaylaştırmak için güne 1 bardak ılık limonlu suyla başlamalısınız. 

ETİ BİR GÜN DİNLENDİRİN

Etin dinlendirilmeden tüketilmesi hem sert ve lezzetsiz bir et olmasına hem de sindirim sisteminizi zorlamanıza neden olacaktır. 

ETİ KENDİ YAĞIYLA PİŞİRİN

Kurban Bayramı süresince tüketeceğiniz etin miktarının yanı sıra pişirme tekniğine de dikkat edin. Eti kızartma ve kavurma yerine, ızgara veya fırınlanmış olarak tüketmeniz daha doğru olacaktır. 

ETİN YANINDA MUTLAKA SEBZE TÜKETİN

Sebze ve meyvelerdeki C vitamini etin içerisindeki demirin vücutta kullanılabilirliğini arttırıyor. Bu yüzden etin yanında bolca limonlu yeşil salata yemeyi ihmal etmeyin.

DENGELİ BESLENİN!

Bayramda da yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat etmeli, her besin grubundan tüketmeye devam etmelisiniz.