Uzun dönem diyet programları ve uçuk fiyatlı spor salonlarını bir kenara atın ve bu 10 zayıflama yöntemine bir bakın. Bu 10 uygulama sayesinde hem kilo verecek hem de sağlıklı bir hayata sahip olacaksınız.

İşte kolayca kilo vermenizi sağlayacak 10 bilimsel yöntem:

1. Bol bol su için!

İçme suyu, metabolizma hızını 1-1,5 saatlik bir sürede yüzde 24-30 oranında artırır. Bu da daha çok kalori demektir.

2. Sabahları mutlaka en az bir yumurta yiyin!

Düşük yağ oranı ve yüksek protein değerli yumurta özellikle büyük açlıkla uyandığımız sabah saatlerinde en önemli başlangıçtır. Haşlanmış ya da az yağlı bir omlet uzun süre tokluk sağlar ve daah sonraki öğünlerde az yemenizi sağlar. Vereceğiniz kiloya göre yumurtayı 2’ye hatta 3’e çıkarabilirsiniz.

3. Kahve için!

Kahve çevresinde çok sayıda tartışma olmuştur, ancak bol miktarda antioksidan içeren kahve aynı zamanda da metabolizmayı çalıştırır.

4. Günde en az bir bardak yeşil çay için!

Yeşil çay, yağ yakmayı artırmak için kafeinle birlikte çalıştığı düşünülen güçlü antioksidanlarla yüklüdür.

5. Yemekleri hindistancevizi yağıyla pişirin.

Araştırmalar sonucu; orta zincir trigliseritler açısından zengin olan hindistancevizi yağının, günde 120 kalori ile metabolik hızı büyük ölçüde artırdığı ve bu sırada günlük kalori alımını 256 kalori kadar azalttığı kanıtlanmıştır.

6. Şekerle vedalaşın…

Özellikle çaya, kahveye eklenen şekerden bir an evvel vazgeçmeniz gerekiyor.

7. Rafine karbonhidratlardan uzak durun!

Bu demek oluyor ki işlenmiş unlu mamullerle arayı açmanın vakti geldi. Ekmek, kek, kurabiye ve türevi bütün işlenmiş gıdalar içinde bulunan şekerle beraber, kan şekerini fırlatıcı özelliği ile ani açlıklara neden olur.

8. Bir Yiyecek Günlüğü Tutun

Kilo verme üzerine yapılan çalışmalar; porsiyon kontrolü ve kalori sayma ile birlikte, tam olarak ne yediğinizi kaydettiğiniz bir gıda günlüğü tutmanın kilo verme başarısını arttırdığı sonucuna varmıştır.

9. Aniden açlık hissettiğiniz anlar için elinizin altında sağlıklı atıştırmalıklar olsun.

Aç olduğunuzda sizi tatmin edecek ilk şey için çaresiz kalabilirsiniz. Genellikle bu, işlenmiş atıştırmalıklar gibi sağlıksız bir seçenek olabilir.

10. Acı biber yiyin!

Acıya dayanıklı olanlar için olan bu öneri metabolizmayı artırmak amacıyladır. Şöyle ki kırmızı acı biber metabolizmayı en çok artıran yiyeceklerin başında gelir