İdeal kiloya sahip olmak hemen her insanın hedefidir. Ancak edilen onca dikkatlere rağmen bir türlü kilo veremiyorsanız dikkat etmeniz gereken noktalar vardır.

İşte kilo vermenizi engelleyen 10 sebep…

1. "Ya hep ya hiç" zihniyetine sahip olmak:

Diyet yaptığınız günlerde nefsinize hâkim olamayıp bir paket cipsi midenize indirdiniz. Şimdi sadece bu nedenle bütün her şeyden vazgeçip, günlerdir diyet uğruna katlandığınız şeyleri bir anda silip atacak mısınız? Bu teslimiyetçi davranış sizi hiçbir yere götürmez.

2. Okunmamış ve anlaşılamamış etiketler:

"Yüzde 95 daha az yağlı" yazması o ürünün sağlıklı olduğu anlamına gelmez. Bu, yüzde 95 şeker anlamına da gelebilir. Bu nedenle ürünlerin içerisindekileri daha dikkatli okumaya ve bu tuzağa düşmemeye çalışın.

3. Yeterince su içmemek:

Vücudunuzun acıkmakla susamak arasındaki farkı anlaması zordur. Bu nedenle canınız abur cubur istediğinde, bu isteği bastırıp bastırmadığını görmek için su içmeyi deneyin.

4. Gerçekçi olmayan hedefler belirlemek:

"Gelecek ay 20 kilo vereceğim" gibi zor hedefler belirlemek yerine, daha küçük, daha ulaşılabilir hedefler belirleyin. Böylelikle istediğiniz sonucu almanız daha muhtemel olur. Bu da motivasyonunuzu artırır.

5. Haftada 1 kilodan fazla kaybetmeyi beklemek:

Haftada bir kilodan fazla kaybetmek vücuttaki sıvıların ve değerli kas dokularının kaybı anlamına gelir.

6. Zararlı ya da yasak yiyecekleri düşünmek:

Her yiyeceğin fazlası zarardır. Ayrıca eğer aklınızdan yemenizin yasak olduğu bir şeyi geçirirseniz bu düşüncenizin hemen ardından onu aşırı derecede arzulamaya başlarsınız.

7. Diyete bağlamadan önceki yemek ziyafetleri:

Bu ziyafetler, uzun süreli diyet hedeflerinize ulaşmanızı zorlaştırır. Çünkü diyet öncesi çektiğiniz ziyafetlerle daha fazla kilo alır ve diyete başladığınızda vermeniz gereken daha fazla kiloyla karşılaşırsınız.

8. Aç kalmak ya da büyük ölçüde kalori kısıtlaması:

Bu sadece beyninize, "açlıktan ölüyorum" sinyali gönderecektir. Beyne bu mesajın gitmesiyle metabolizmanız, sizin aç kalarak dışarı atmaya çalıştığınız vücudunuzdaki yağı muhafaza etmek için yavaşlayacaktır.

9. Egzersiz yapmamak:

Haftada 3 kez, en az 30 dakika egzersiz yapmak kilo vermede en büyük yardımcılarınızdandır.

10. Kilo vermeyi zorunluluk gibi algılamak:

Bunun yerine kilo vermeyi, yapmayı istediğiniz bir şey olarak düşünün. Bir manken gibi görünmek zorunda olduğunuzu hissetmek gerçekçi olmadığı kadar üzerinize de gereksiz ve aşırı bir baskı hissetmenize neden olur.