Özellikle kilo vermek isteyen kişilerin sabah kalvaltılarında sıklıkla tükettiği müsli sadece kilo vermeye yardımcı olmuyor. Zengin lif kaynağına sahip olan müslinin bilmediğiniz birçok faydası daha ortaya çıktı.

İşte kahvaltıların vazgeçilmezi müslinin faydaları:

GÜN BOYU TOK TUTAR

Müsli sağlık için gerekli olan farklı diyet liflerinin en önemli doğal kaynaklarından biridir. Müsli yedikten sonra midede krema haline gelir ve şişer. Böylece az miktarda yenilen müsli mideyi doldurduktan sonra mideyi terk edişi de çok yavaş olduğu için ilk doyum hissi hızla oluşur.

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİRİR

Müslide bulunan tahıl taneleri ve badem gibi kuru yemişler prebiyotik etki göstererek bağırsaklarınızda bağışıklığı güçlendiren yararlı bakterilerin artmasını sağlayarak hastalıklara karşı direncinizin artmasını sağlar.

LİF AÇISINDAN ZENGİNDİR

Müsli lif açısından zengin özleriyle sağlığımız için oldukça faydalı bir yiyecektir.Lifli yiyecekler kabızlığı önler, kolestrolü dengeler, bağırsaklarımızı korur ve sindirim sistemimizin düzgün çalışmanıza yardımcı olurlar.

ENERJİ VERİR

Güne enerjik başlamanın en iyi yolu müsli ile kahvaltı etmekten geçer. Mükellef bir kahvaltı sağlığımız için çok önemlidir. Müsli, karbonhidratlı yapısıyla size enerji verecek ve uzun süre tok tutacaktır.

KAN KOLESTEROLÜNÜ DÜŞÜRÜR

Müsli doğal kolesterol düşmanıdır. Kalbe zarar veren kötü huylu kolesterolün düşürülmesini sağlayan diyet lifleri ve polifenol adlı antioksidan bakımından zengindir. Satın aldığınız müsliye ceviz parçaları eklerseniz daha hızlı kan kolesterolünüzün azalmasına yardımcı olursunuz.

VİTAMİN VE MİNERAL DEPOSU

Kurutulmuş meyve, arpa, yulaf, buğday gibi tahıllar ve kuruyemişlerden yapılan müsli günlük vitamin ihtiyacınızın büyük kısmını karşılar, sizi hastalıklardan korur.

SON DERECE SAĞLIKLI

Yarım kase müsli, bir kadının günlük lif ihtiyacının ’sini, erkeğin ise %8’ini karşılar. Müsli size enerji veren kompleks karbonhidratlar içerir, metabolizmanızı çalıştırıp, yediklerinizi yakmanıza yardımcı olur.

SİNDİRİMDE MUCİZELER YARATIR

Müsli kalori yoğunluğu düşük ve ağızda çiğneme ile yavaş yemeyi de sağlayan sağlıklı bir yiyecektir. Ve bu yavaş yeme müslinin yemek borusundan geçiş hızını da yavaşlatarak mideye basınç yaratacak şekilde inmesini önler ve reflü oluşumunu önler.

KİLO VERDİRİR

Harvard Üniversitesinde yapılam araştırmaya göre proteinli gıdalar bizi uzun süre tok tutarak kilo vermemizi sağlıyorlar. Yarım kase müsli 4 gram protein içerir. Bu miktar kadınların günlük alması gereken protein miktarının%9’unu, erkeklerin ise %7’sini karşılar.