Kemik sağlığının korunabilmesi adına uzmanlar öneclikli olarak beslenme düzeninin ve yaşam tarzının değişmesi gerektiğine yönelik açıklamalarda bulundular. Yaşam tarzınızı sağlıklı yaşam üzerine değiştirirken düzenli olarak spor yapmalı ve beslenme düzeninize dikkat etmelisiniz. Bunun en büyük sebebi de kas ve iskelet sisteminin düzenli olarak çalışması gerektiğinden kaynaklanmaktadır.

Sürekli kilo alınıp verilmesi de omurga ve kemik sisteminin zorlanmasına ve bozulmasına sebebiyet vermektedir. Sigara tüketimini azaltarak yavaş yavaş bırakabilmek de büyük önem taşımaktadır. Sigaranın verdiği en büyük zararlardan bir tanesi olan dolaşım sisteminin bozulması durumu da vücudumuz ve kemik sağlığımız için oldukça sağlıksız bir durumdur.

Özellikle tüm vücudumuzu taşıyan ayaklarımız da bu konuda büyük önem taşıyor. Ayak kemik sistemini fazla zorlayacak hareketlerden de uzak durulması gerekiyor. Vücuda yeteri miktarda vitamin alınabilmesi de kemik sistemimizi etkileyen unsurlardandır. Uzmanlar çocukluktan itibaren yoğurt ve süt tüketiminin yapılmasının ileride görülen kemik gelişimine kazandırdığı faydaları saymakla bitiremiyorlar. Çocukluktan yetişkinliğe geçenler için ise en büyük kalsiyum kaynağının sakatat tüketiminden geçtiğini belirttiler.