Çikolata kadar lezzetli olmasa da çikolatadan çok daha faydalı olduğu kesin. Örneğin, çikolata kalsiyum emilimini bozan oksalik asit içerir iken keçiboynuzu çikolataya kıyasla iki kat daha fazla kalsiyum tutarına sahiptir. 

SİNDİRİM PROBLEMLERİNE İYİ GELİYOR

Keçiboynuzunun tanenleri sindirim sistemi üzerinde bulunan toksinlerle mücadele etmeye ve bağırsaklardaki zararlı bakteri gelişimini önlemeye yardımcı olur.

KANSERE KARŞI KORUYOR

Kanser üzerine yapılan araştırmalarda keçiboynuzu polifenollerinin çeşitli insan kanseri hücrelerini, özellikle de servikal kanser hücrelerini inhibe edebildiğini göstermiştir.

KEÇİBOYNUZUNUN KULLANIM ŞEKİLLERİ

Keçiboynuzunun sandığınızdan daha çok kullanım alanı olduğuna emin olabilirsiniz.

Keçiboynuzuyla kalorisiz sıcak çikolata yapabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey süt ile keçiboynuzunun tozunu karıştırmanız olacaktır.

Tariflerinizden herhangi birinde kakao yerine keçiboynuzunun toz halini kullanın.

Çocuklarınıza mısır şurubu ve boyalar ile yapılmış dondurmalar yerine keçiboynuzu dondurması hazırlayın.

Misafirlerinize sıradan çerezler yerine keçiboynuzundan yapılmış cips ikram edin.

Daha zengin bir lezzet ve renk oluşturabilmek için ev yapımı ekmeğinize 1 çorba kaşığı keçiboynuzu tozu ekleyin.

İspanya ve Almanya’da olduğu gibi keçiboynuzunun tohumlarını kavrulmuş kahvenin yerine tercih edebilirsiniz.