Uzmanların açıklamalarına göre kahvaltı öğünü diyet programlarında ve günlük yaşantımızda da atlanılmamasi gereken ve sağlıklı yaşam için oldukça gerekli olan bir alışkanlık olması gerekmektedir. Kahvaltı rutinini alışkanlık haline getiren insanlar güne daha zinde ve dinç başlayıp gün içerisinde de daha enerjik oluyorlar. Kahvaltı menünüzde mutlaka bulunması gereken besinler protein ağırlıklı olmalıdır. Güne zinde ve enerjik başlamanızı sağlayan ve gün içerisinde bu kalori miktarını yakmanızı sağlayan metabolizmamız bu tür besinlere fazlasıyla ihtiyaç duymaktadır. Kahvaltı yaparken de kan şekerinizin düşmemesi adına yendiğimiz yiyeceklerin yanında taze veya kuru meyveler tüketmek kan şekerinizin gün içerisinde oynamasına engel olarak şeker dengelemesi yapmaktadır. Bunların yanında tüketeceğiniz kuruyemislerde vücudumuzun ihtiyacı olan omega-3 ve vitaminleri sağlayacaktır. 
 
Özellikle kahvaltılar gec yapıldığı zaman bu yararların hiçbirinin mümkün olmayacağı gibi kahvaltıya en gec 11:00 gibi geçilmesi gerekmektedir. Vücudumuzun saat bası salgıladığı hormonlar değiştiği icin yemek yedigimiz saatlerin de önemi büyüktür. Kahvaltının ardından güne yürüyüş veya spor faaliyetleri yaparak enerjik ve zinde bir şekilde gününüze devam edebilirsiniz.