Diyetisyen Gizem Tümay kilo vermeye çalışırken sıklıkla yapılan 10 yanlışı sizler için anlattı. Siz de kilo vermeye çalışıyorsanız bu yanlışlara bir göz atın.

1. Sık sık tartılmak

Diyet programı uygulayan birçok insanın yaptığı ilk yanlış olan her gün hatta her öğün tartılmak, motivasyonunuzu düşüren en önemli unsurdur.

2. Kısa vadeli düşünmek

Kilo vermede başarılı olmanın tek yolu bunu hayat tarzınızda yapacağınız bir değişiklik olarak görmektir. Haftada 3-4 kilo vereceğine inanmak hiç gerçekçi olmamakta ancak bundan öte sağlığınızla oynamaktadır.

3. Kendinizi kandırmak

Diyete başladığınızda ne yediğinizi yazmanız size bir nevi ayna görevi yapacaktır. Yerken fark etmediğiniz şeyleri karşınızda gördüğünüzde belki başta çok şaşıracaksınız ama daha sonra bu gerçekleri kabullenip, daha doğru bir şekilde yola devam edeceksiniz.

4. Listenizde bulunan besinlerin ne azı ne fazlası

Size bir diyet uzmanı tarafından verilen listeye lütfen sadık kalmaya çalışın, çünkü o liste sizin beslenme programınıza, günlük hayatınıza ve almanız gereken kaloriye göre hesaplanmıştır.

5. Öğün atlamak

Hızlı kilo vermek isteyenlerin en çok kullandığı yöntemdir. Öğün atlamak sizi kontrolsüzlüğe sürükler. Bir sonraki öğünde istemeseniz dahi daha fazla besin tüketirsiniz.

6. '0' kalori diye rahatça içmek

Etiketlerinde kalorisiz yazması bu tarz gazlı içeceklerin kullanımını artırıyor.

7. Tek tip beslenme ile zayıflayacağına inanmak

Bu tip beslenme başlangıçta size kilo verdirecektir ancak daha sonra vücudunuza almanız gereken makro besin öğelerini karşılayamadığınızdan kilo vermeniz duracaktır.

8. Kilo vermek için sevdiğiniz yiyecekleri hayatınızdan çıkarmak

Yasakları çok olan diyetten çok çabuk vazgeçilir. Diyet bittikten sonra istenilen kiloya ulaştığınız zaman hemen kendinizi yiyemediğiniz gıdalarla ödüllendirirseniz tekrar kilo alabilirsiniz.

9. Diyeti zorunluluk olarak görmek

Kilolarınızdan kurtulma sürecini gereklilikten istek durumuna çevirmek gerekir. Diyetinizde sizin de onayınız ile birlikte elbette kısıtlanan besinler olacaktır.

10. Diyeti kendiniz için yapın

Diyette başarılı olmanız için öncelikle hazır olmanız gerekir. Ruhen ve bedenen diyet yapmayı istemelisiniz.