Hava sıcaklığının 30 derece ve üstü olduğu durumlarda ağır spor programlarından ve yoğun egzersizlerden kaçınılması gerektiğini belirten uzmanlar yaz aylarında tercihinizi daha çok yaz sporlarından yana kullanmanız gerektiğini söyledi. 

Yaz aylarında özellikle hararetten ve sıcak havadan oldukça fazla terlediğimizi düşünürsek su kaybı yaşayan bünyemiz fazlasıyla zorlanacaktır. Bir de bunun üzerine yaptığımız spor sayesinde vücudumuz daha fazla zorlanarak kötü etkilenecektir.

Sıcaklarda başınıza güneş geçmemesi adına şapka kullanımı da oldukça önemlidir. Özellikle bu sıcak havalar kalp atış hızını da fazlasıyla etkileyeceğinden bu havalarda yapacağınız sporun uzun sürmemesine ve yapacağınız zaman dilimine dikkat etmeniz gerekmektedir.

Sıcak havalar özellikle kronik hastalıkları da etkileyeceği için bu hastalıklara sahip insanların spor programlarını sabah saatlerine göre ayarlamaları gerekmektedir. Sabah saatlerinde güneşin bunaltıcı etkisi daha çok azalacağı için bu saatlerde yapılan egzersiz programları hem daha etkili hem de daha sağlıklı bir tercih olacaktır. Günlük su tüketimini de beslenme düzeninizi de bozmadan iyice ayarladıktan sonra spor programınıza rahatlıkla devam edebilirsiniz.