Kadınlarda veya erkeklerde normal sıklıklarda idrar ihtiyacını giderme ve tuvalet ihtiyacını karşılama düzenleri mevcuttur. Bu düzen zaman geçtikçe özellikle kadınlarda daha çok bozulmakta ve düzensizleşmektedir. Bu rahatsızlığa yakalanmamanın en önemli unsuru da tuvalet alışkanlığını belli bir düzene oturtmak ve egzersiz yapmak olacaktır. Tedavide ilk aşama olan mesanenin eğitilmesi ve bir düzen dahilinde tuvalet ihtiyacının giderilmesi de tedavi kadar büyük bir önem taşıyor ve tedaviyede olumlu etkilerini gösteriyor.

Sıvı alımını stabil düzeyde tutup ne çok ne de az tüketmek gerekir

Günde en az 2 litre su tüketilmelidir.

Gece uyumadan dört saat önce sıvı alımından kaçınılmalı, yatmadan önce tuvalete gidilmelidir.

Akşam saatlerinde sulu meyve ve sebze tüketiminden uzak durulmalıdır.

Aşırı kafeinli, asitli, baharatlı yiyecek ve içecekler ile aşırı alkol tüketiminden kaçınılmalıdır.

Fiziksel aktivite artırılmalı, kilo vermeyi destekleyecek şeklide dengeli ve düzenli beslenilmelidir.

Sigara içiliyorsa bu alışkanlık bırakılmalı

Kabızlık sorunu ve tuvalete çıkarken zorlanmanın önüne geçebilmek için diyete lifli gıdalar eklenmelidir.

Tuvalete çıkma saatleri belirli bir düzen dahilinde olmalıdır.