Sağlıklı bir diyete başlarken öncelikli kuralımız vücudun direncine göre bir diyet programı belirlemke olmalıdır. Özellikle bu kurala uyulmadan yapılna diyetlerde sağlık sorunları fazlaca ortaya çıkmaktadır.. Bireye özgü dendiğinde; bu kavramı ayrıntılarıyla ele almak oldukça önemli. Bireyin, cinsiyeti, yaşı, boy ve ağırlığı gibi birçok unsur dikkate alınarak kişiye özel oluşturulacak olan beslenme planı, doğru ve sağlıklı diyet yapıyor olduğunuzun göstergesi olmalıdır. Bu nedenle herkes için aynı diyet, aynı öneriler ve yasaklar görüldüğü üzere ne mümkün ne akılcı ne de uygulanabilirdir. 

ENERJİ DENGESİ ŞART!

Beslenme planı oluşturulurken dikkate alınan bu faktörler, günlük alınması gereken enerji ve kilo verme hızını da belirleyen faktörlerdir. Ve tabii ki bu doğrultuda herkesin aynı hızda kilo vermesi mümkün ve sağlıklı değildir. Zayıflama diyetleri; çok genel bir açıklama yapacak olursak harcadığın kaloriden daha az kalori almanı sağlayan diyetlerdir. Kalori tek unsur olmasa da, zayıflayabilmek adına alınan ve harcanan enerji arasındaki dengeyi sağlamanın gerekliliği de esastır. Fakat bunu yaparken bireyin bazal metabolizma hızının altındaki enerjilerde beslenmesini sağlamak ne yazık ki kilo verdirmenin yanında uzun vadede bedeni harap eden ve sağlığı bozan bir faktör. Sağlıklı bireylerde ayda kadınlar için 3-5 kilo yağ kaybı, erkekler için 4-6 kilo yağ kaybı ulaşılabilir ve sağlıklı bir hedeftir.

AÇ KALMAYIN

Artık günümüzde şok diyetler oldukça fazla uygulanmaya başladı. Öyle ki bu diyetlerin sağlıksız bir şekilde uygulanması bazı hastalıkların da başlangıçta vücuda kötü etkiler bırakmasıyla beliriyor. Bireylerin doygunluk sağladığı beslenme programları şaşkınlıkla karşılanıyor ve sanki bu diyetlerle mucize çözümlemeler alınamayacağı düşünülüyor. Bedenin fazla zorlanması ve maalesef bunun sonucunda hiç beklenmeyen hastalıkların ortaya çıkması kişiyi olumsuz anlamda etkileyerek daha riskli durumlara da itebillmektedir.