Hamilelik döneminde çoğu kadın mide problemleriyle karşı karşıya kalmaktadır. Uzmanlar, gebelik sürecinde yaşanacak mide bulantılarına iyi gelecek bazı besinlerin tüketilmesini önerirler.Anne adaylarının en sık yaşadıkları sıkıntılardan biridir. Gebeliğin ilk aylarında başlayan bulantı, 12. Haftaya kadar devam eder Bazı anne adaylarında 16. Haftaya kadar sürerken bazı anne adaylarında da gebelik süresince devam eder. Her hamilenin farklı olmasından dolayı, bulantı ve kusmada her hamilede aynı belirtileri göstermez.

Bu dönemde bulantı nedeniyle bebeğin beslenmeyeceği korkusunu akıldan çıkarmak gerekir. Mide bulantısı yaşadığınız süreçte tüketmeniz gereken besinler şöyle sıralanır;

Mide bulantınıza iyi gelecek besinlerden birisi kuru ve tuzlu gıdalardır. Bu gıdaları azar azar sık aralıklarla tüketmeniz önerilir. Yanı başınızda bulunacak tuzlu krakerler ve bisküviler bu durum için en iyi alternatifler arasında yer alır. 

Bulantınızın en yoğun olduğu süreçte bir dilim limon yemek, mide bulantılarınızın şiddetini azaltmaya yardımcı olur. Limonu direkt yiyemiyorsanız limonlu bitki çayları bu sorunuzu giderecektir.

Elmanın lifli yapısı mide bulantınızı azaltan etkiye sahip olmasının yanında içerdiği lif, sindiriminizi rahatlatarak bağırsaklarınızı harekete geçirir. 

Hamilelikte yaşanan sıvı kaybı mide bulantınızın artmasına neden olur. Bu nedenle günde en az 2.5 litre su tüketmeniz önerilir.

Hamilelikte bitki çayı tüketimine dikkat etmeniz gerekir. 

Uzmanlar, mide bulantınıza iyi gelecek; zencefil, papatya, ıhlamur ve nane çaylarını tüketmenizi önerirler.

Anne adaylarının gün içerisinde en az 6 öğün beslenmesi önerilir.