Sonbahara geçerken insanların vücut direncinde ciddi bir düşüş görülür. Vücut; halsizlik, yorgunluk ve baş ağrısının yanı sıra soğuk algınlığı, nezle, grip, bronşit gibi gribal hastalıklara karşı da daha açık hale gelir. Bu sebeple, bağışıklık sisteminin de gribal hastalıklara karşı güçlendirilmesi büyük önem taşır. Bunun için de vitamin ve mineral değerleri yüksek yiyeceklerle beslenmeye özen gösterilmesi gerekir.

ET, SÜT VE SEBZENİN ÖNEMİ

Bilhassa et, süt, sebze, meyve ve tahıllardan oluşan besin grupları yenmelidir. C vitamini vücutta bulunan zararlı maddelerin atılmasını sağladığı için sonbaharda bol bol C vitamini içeren meyve ve sebzeler tüketilmelidir. C vitamini kaybını önlemek için de taze sıkılmış meyve suları içilmelidir. Örneğin; güne taze portakal veya greyfurt suyu ile başlanabilir. Ayrıca antioksidanlar da vücudun direncinin yükseltilmesinde büyük pay sahibidir.

A VİTAMİNİ

Yeşil yapraklı sebzeler, havuç, bal kabağı, yumurta ve balık.

C VİTAMİNİ

Kuşburnu, maydanoz, yeşil biber, karalahana, karnabahar, limon, mandalina ve greyfurt.

E VİTAMİNİ

Badem, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlar ve bitkisel yağlar.

MAGNEZYUM

Badem, ceviz, fındık, fıstık, muz, kurubaklagiller, tahıllar, yeşil yapraklı sebzeler.

SELENYUM

Deniz ürünleri, et ürünleri ve sarımsak.

ÇİNKO

Badem, ceviz, kurubaklagiller, bulgur, süt, yumurta, balık ve et.