Gece saatlerinde metabolizma hızımız oldukça yavaşladığı için bu saatlerden sonra yemek yemek oldukça zararlı bir alışkanlıktır. Uyku düzeninin sağlanması özellikle metabolizmanın doğru çalışabilmesi adına oldukça önemlidir. Tükettiğimiz yemeklerin belirli bir saate kadar sindirildiğini düşünürsek bu planı bozmadan belirli bir yemek programı dahilinde yemek saatlerinin de belirlenmesi oldukça önemlidir.

Bu durumda da uyku düzeninin belirli bir zaman aralığında gerçekleşmesi sağlığımız açısından büyük önem taşımaktadır. Uzmanlar bilinçsiz bir şekilde şekerli gıdaların tüketiminin de sağlığa oldukça zararı olduğunu kanıtlamışlardır. Özellikle akşam saatlerinde tüketilen tatlıların iç organlarımıza ve bünyeye bir çok zararı vardır. Şerbetli tatlıların tüketimini en aza indirerek sadece meyve veya kuru meyve tüketimini arttırdığımız zaman şekerin bünyeye verdiği zararları da yok etmiş olacağız. 

Uyku düzeninin sağlanması da gece yeme alışkanlıklarımızı en iyi düzenleyen davranış biçimidir. Özellikle yatmadan hemen önce yapılan bir spor programı sayesinde hem bu kötü alışkanlığı gerçekleştirmemiş olacağız hem de fazlasıyla yorulup uykumuzun da çabuk bir şekilde gelmesini sağlamış olacağız.