Hamilelik döneminde baharatlı ve yağlı gıdalardan uzak durulmalı ve hem anne sağlığı hem de bebeğinizin sağlığı açısından meyve ve sebze ağırlıklı beslenmek çok önemlidir. Yiyecekleri iyi çiğneyerek de bu besinlerin iyi öğütülmesi ve gün içerisinde midenizi tutacak kraker ve benzeri gıdaları tüketmek mide problemlerinizi de geçirmenize yardımcı olacaktır.

Kuru ve soğuk gıdalardan mümkün olduğunca uzak durup sıvı tüketiminde seçimleriniz su ve doğal meyve sularından yana olmalıdır. Alkol ve kafein içeren zararlı gıdalardan da aynı oranda uzak durulması çok önemlidir. Ağır kokulu ve baharatlı gıdalardan uzak durulmasının sebebi de mide de kaldıklarında bulantıya sebebiyet vermeleridir. Aynı oranda uzak durmanız gereken gıdalardan biri de kızartılmış ve yağlı yiyeceklerdi. Bu gıdalar tüketildeiğinde herhangi bir fayda sağlamadığı gibi fazla kilo almanıza ve mide bulantılarına sebep olacaktır. 

Bulantınızın en yoğun olduğu süreçte bir dilim limon yemek, mide bulantılarınızın şiddetini azaltmaya yardımcı olur. Limonu direkt yiyemiyorsanız limonlu bitki çayları bu sorunuzu giderecektir.

Elmanın lifli yapısı mide bulantınızı azaltan etkiye sahip olmasının yanında içerdiği lif, sindiriminizi rahatlatarak bağırsaklarınızı harekete geçirir. 

Hamilelikte yaşanan sıvı kaybı mide bulantınızın artmasına neden olur. Bu nedenle günde en az 2.5 litre su tüketmeniz önerilir.

Hamilelikte bitki çayı tüketimine dikkat etmeniz gerekir. 

Uzmanlar, mide bulantınıza iyi gelecek; zencefil, papatya, ıhlamur ve nane çaylarını tüketmenizi önerirler.

Anne adaylarının gün içerisinde en az 6 öğün beslenmesi önerilir.