Özellikle yaş ilerlemesi ile yüzünüzde belirecek olan sarkmaların önüne geçebilirsiniz. Üstelik bu egzersizler her an her yerde uygulayabileceğiniz basitliktedir. Uygulamak için aklınıza gelmesi yeterli. Günlük yüz egzersizleri ile sadece 10 dakikanızı kendinize ayırarak görünümünüzü gençleştirebilirsiniz. Yüzümüzde yer alan bölgeleri ayırarak hangi bölgede hangi hareketi yapmamız gerektiğini teker teker inceleyelim.

ALIN İÇİN YÜZ EGZERSİZLERİ

Cildinize zarar vermemek için öncelikle teninizi nemlendirin. İlk egzersizde parmak uçlarınızı kullanacaksınız. Göz kapaklarınıza koyduğunuz parmak uçlarınızı sabit tutun ve bu işlemi yaparken kaşlarınızı yukarı doğru kaldırın.

GÖZ İÇİN YÜZ EGZERSİZLERİ

Gözleriniz kapalıyken aşağı doğru bakmaya çalışın ve bu sırada da kaşlarınızı kaldırabildiğiniz kadar yukarı kaldırın. İkinci harekette göz altındaki deriyi parmak uçlarınızla çekerek çekebildiğiniz kadar yukarı çekin. Ancak gözlerinizi mümkün olduğunda kısmamaya çalışın.

YANAK İÇİN YÜZ EGZERSİZLERİ

En geniş gülümsemenizi yüzünüze yerleştirin. Gülümsemenizin bittiğini noktada elmacık kemiklerinizin üzerinden yanaklarınızı tutun. Parmaklarınız ile yüzünüzü orada sabit tutarken dudaklarınızı da itebildiğiniz kadar aşağı itin. İkinci yanak hareketinde yine gülümseyebildiğiniz kadar gülümseyin ve bir parmağınızla yanak kasınızı yukarı doğru çekerek 10 saniye bekleyin. İki yanak içinde bu hareketi ayrı ayrı 10 kez tekrarlayın.

ALT ÇENE YÜZ EGZERSİZLERİ

Alt çenenizi ağzınızdan uzaklaştırarak yanaklarınızın ve boynunuzun gerilmesini sağlayın. 10 saniye bu şekilde durun. Bu hareketi aklınıza gelen her an uygulamanızda fayda vardır. Alt çene derisi en kolay sarkan kısımdır.

DUDAK İÇİN YÜZ EGZERSİZLERİ

Ağzınızı çok geniş olmayacak şekilde O harfi şeklini vererek 3 saniye bekleyin. 10 kere aynı hareketi tekrarlayın. Üst dudaklarınızın bittiği noktanın hemen altına başparmaklarınızı koyun ve dudaklarınızı iki yana doğru esneterek çekin. Çekme işlemini yaparken alt çene kaslarınızı da geri itmeye özen gösterin. Bu hareketi de 10 defa uygulayın.

BOYUN İÇİN YÜZ EGZERSİZLERİ

Ağzınızı kapatarak tavana doğru bakın. Boynunuzu mümkün olduğunda gerginleştirin. Bu işlemi yaparken alt dudağınızı da üst dudağınızın üzerine götürün ve mümkünse gülümsemeye çalışın. En etkili sonucu gerginliği en fazla hissettiğiniz anda alırsınız.