Çilek meyvesinin lezzetinin yanı sıra vücuda ve bağışıklık sistemine sağladığı yararlar da oldukça fazladır. Özellikle yaz mevsiminin vazgeçilmezi olan bu meyve çok iyi bir antioksidan kaynağıdır.

Çilek, kan şekeri yüksek kişiler tarafından tüketilebilir. Çünkü çilek, glisemik indeksi değerine sahip olumsuz kan şekerini etkilememektedir. Diyebt hastaları bu meyveyi çok rahat tüketebilirler.

Kırmızı meyveler, düşük şekerli meyve olarak kabul edilir. Şeker oranının azlığıyla dikkat çeken çilek bir çok şeker hastasının vazgeçilmez meyvesi araında yer almaktadır.

Antioksidan ve polifenoller bakımından zengin olan çilek, cildiniz üzerinde de harikalar yaratır. Çilek cildinizin onarımını sağlar ve özellikle güneşten hasar gören hücreleri yeniler.

Çilek seviyorsanız rahatlıkla gülümseyebilirsiniz. Çileğin içerdiği malik asit, diş minelerinin beyazlamasına yardımcı olur.

Çilek kalp ve kardiyovasküler sistem için de çok faydalıdır. Haftada üç kez çilek yemek özellikle kadınlarda kalp krizini azaltabilir.

Çilek alırken, organik olmasına dikkat edin. Çevre Çalışma Grubu’nun listesine göre çilek, pestisit kalıntı seviyesi en yüksek olan ürünlerin en başında gelmektedir.