Probiyotikler vücuttaki mikroplar ile savaşmakta insana yardımcı olurken, insan vücudu da bu bakteriler için yaşam alanı sunmuş olur. Sağlık için zararsız hatta faydalı olan probiyotikler, yanlış antibiyotik kullanımı ve düzensiz beslenme gibi nedenler yüzünden azalmaya başlayabilir.

DOĞAL PROBİYOTİKLER İLE SAĞLIĞINIZI KORUYUN

YOĞURT

Yoğurdun içinde bulunan yararlı bakteriler sindirim sistemini zararlı bakterilere karşı koruyarak bu bakteriler ile mücadele ederler. Özellikle evde kendiniz yapacağınız yoğurdun etkisinin çok daha yüksek olduğunu unutmamalısınız. 

KEFİR

Bağırsakların sağlıklı bir şekilde çalışmasına olanak sağlayan kefir, bağışıklık sisteminin korunmasında da etkilidir.

LAHANA TURŞUSU

Lahana turşusunun içerdiği probiyotiklerin doğal probiyotik sınıfından olduğu bilinmektedir. Kış aylarında sofraları lezzetlendiren lahana turşusunu düzenli olarak tüketerek sağlıklı bir yaşama kavuşabilirsiniz.

KOMBU ÇAYI

Kombu çayı, bu sebeple probiyotik açıdan oldukça yüksek bir değere sahiptir. Bu çay, vücudun rahatlamasını sağlarken bir yandan da enerji takviyesi yapması ile bilinir.

BİTTER ÇİKOLATA

Süt ve şeker içermeyen bu çikolata bazı sür ürünlerinden çok daha fazla miktarda probiyotik değerine sahiptir.