Gıda zehirlenmelerinden korunmak için, temizliğine güvenmediğiniz yerlerde, krema, yumurta gibi besinleri içeren çabuk bozulabilen gıdaları tüketmekten kaçınınız.

Gittiğiniz restoran, cafe veya benzeri yerler arasından size mönüsü ile daha çok seçme şansı sunan yerleri tercih ediniz.

Tercih edeceğiniz yemeğin kalorisini tahmin edebilmek için, size sunulan mönü içerisine giren gıdaları iyice okuyunuz. 

Çok acıksanız bile standart porsiyonun üzerine de çıkmamaya özen gösteriniz.

Çünkü, porsiyonlar büyüdükçe almış olduğunuz kalori de artacaktır.

Yediğiniz ilk lokma ile son lokma arasında lezzet farkı olmadığını unutmayınız.

Masaya yemekten önce gelen aperatiflerden sakınınız.

Bu gıdalar sizin daha fazla ekmek yemenize sebep olduğu gibi, iştahınızın da açılmasına da neden olacaktır.

Bu yüzden yemek gelmeden önce masada bulunan ekmek, cips, sos, ezme gibi aperatifleri masadan uzaklaştırınız.

Böylece gözünüzün görmediği zararlı gıdaları, aklınızdan da fazlaca uzaklaştırmış olacaksınız.

Yemek seçiminizde önden size doygunluk sağlayacak, çorba, salata gibi kalorisi daha az olan, ama doyuruculuğu yüksek, hafif gıdalar tercih etmek sağlıklı bir seçim olacaktır.