Soğuk kış günlerinin yaklaştığı sonbahar ayları birçok hastalığı beraberinde getiriyor. Mevsim geçişlerinde özellikle çocukların soğuk algınlıkları, grip ve bronşit gibi kış hastalıklarına yakalanma riski de artıyor. İşte bu nedenle beslenme düzenini de tekrar gözden geçirmek gerekiyor.

MEYVESİZ OLMAZ!

Kışın vazgeçilmezi meyvelerden portakal ve mandalinanın yanı sıra çocukların limon tüketilmesi de gerekir. 

SELENYUM VE DEMİR ÇOCUĞUNUZA GÜÇ VERİR

Çocuğunuzun savunma sisteminin güçlü olması için sağlıklı bir vücuda sahip olması gerekir. Bunun için öncelikli koşul, çocuğun mümkün olduğunca rafine edilmiş ve raf ömrü uzun gıdalardan uzak kalmasıdır. 

BİR KÖFTE BİLE YETER

Çinko mineralinin de güçlü savunma mekanizmasında önemli rolü vardır. Bu nedenle son yıllarda çinko preparatları çok satanlar listesinde yer almaktadır. Oysaki çocuğunuz, her gün tükettiği gıdalardan vücudu için gerekli olan çinkoyu alabilir.

VİTAMİNLERİ DOĞAL YOLDAN ALIN

Sebze ve meyveler içerdikleri vitaminler yoluyla, özellikle de D ve C vitaminleriyle bağışıklığımızı güçlendirir. A vitamini sarı renkli ve koyu yeşil sebze ve meyvelerden bulunur. 

SAĞLIK DEPOSU SEBZELER

Brokoli, lahana, kereviz, pazı, turp, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerin özellikle kış aylarında mutlaka tüketilmesi gerekir. Soğan ve sarımsağın da bağışıklığı güçlendirici ve antimikrobiyal etkileri olduğu için sebzeler bunlarla birlikte pişirilerek tüketilebilir.