Uzmanlar üç yaşındaki çocukların günlük üç rutinini değerlendirdi: Düzenli uyku süresi, düzenli yemek saatleri ve ebeveynlerin günlük en fazla bir saat boyunca televizyon veya video izlemelerine izin vermesi. Bu üç unsur rahat bir şekilde sağlandığı zaman çocuklar kısa sürede uykuya dalmaktadır.

Uzmanlar düzenli uyku uyumakla çocuk sağlığının doğrudan ilişkili olduğunu ve bu durumun bebeğin ilerleyen yaşlardaki sağlık durumunu oldukça etkilediğini göz önüne koymuştur. Bebeğinizin çabuk uyuması adına uyanır veya hemen uykuya dalmazsa ağlamasına izin verin. Onu kucağınıza almadan her 15 dakikada bir yanına gidip kontrol edebilirsiniz. Bu sayede çabucak uykuya dalar ve bir süre sonra ağlaması kesilebilir. Bebeğinizin gece uyanması normaldir. Belli bir sebebin olması gerekmez. Sorun bebeğinizin kendisini sakinleştirerek yeniden uyumasıdır. Bebeğinizin tekrar uykuya dalmasını sağlayacak koşulları yaratmaya çalışmak da oldukça önemlidir.

Genellikle fazla heyecan, ağır bir yemek veya yatmadan önce ebeveynleri veya kardeşleriyle fazla ölçüde oynaşmak çocuğunuzun uykuya dalmasına engel olur. Bu şekilde uykuya çabuk dalamayan çocuklar için yapılması gereken şey rahat uyku ortamının sağlanması olacaktır. Bu sayede bebekler oldukça rahat bir şekilde uyku evresine geçebilirler.