Beyin gelişimi için yarar sağlayan besinler doğru zamanda tüketildikleri zaman zeka gelişimini olumlu yönde etkilemektedirler. Zeka geliştiren besinler algı yeteneğimizi, hızlı düşünme, hızlı karar verme deneyimlerimizi, hafızamızı ve dikkatimizi güçlendirir. Beyni bilinci ve zekayı geliştiren bu besinler vücudumuzda beyin gelişimimizi etkileyen dopingler gibidir. Bu anlamda beyin gelişimini doğrudan etkileyen o besinleri sizler için sıraladık.

YUMURTA

Yumurta gibi yüksek protein içeren besinler çocukların konsantrasyonunu artırır.

YOĞURT

Yağ, beyin sağlığı için çok önemli bir besin kaynağıdır. 

YEŞİLLİK

Folat ve vitamin dolu, ıspanak, lahana gibi yeşillikler çocuğunuzun ileri yaşlarda demans olma riskini düşüren sağlıklı bir diyetin parçalarıdır. 

BALIK

Doğal yağlı balık, iyi bir D vitamini kaynağıdır. Çocuğunuzun bilişsel gerileme ve hafıza kaybına karşı beynini korumak için Somon, ton balığı, sardalye gibi Omega-3 içeren balıkları yedirin.

ET

Yapay madde, boya, aroma, koruyucu ve tatlandırıcı içermeyen etleri tercih edin. Salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş gıdalardan uzak durun.

KURUYEMİŞ VE TOHUMLAR

Protein, esansiyel yağ asitleri, vitamin ve mineraller ile dolu, fındık ve tohumlar çocuğunuzun sinir sistemini mutlu eden besinlerdir.