Çocuklarınızla alışverişe çıktığınızda etiket oyununu oynayın. Gıda ürünlerinin etiketlerini okumaları için zaman tanıyın ve hangi içeriğin sağlıklı hangisinin sağlıksız olduğunu öğretin.

Şeker ihtiyacını meyve smoothie’lerle geçirmeye çalışın. Çikolata yerine muz, ananas ya da mangoyu yoğurtla blenderde karıştırın. Hatta çocuğunuzla birlikte hazırlayın. Küçük çocuklar sizinle birlikte bunu yapmaya bayılacak.

ÇOCUĞUNUZA ÖRNEK OLUN!

Örnek olun. Çocuğunuza sağlıklı beslenmeyi öğretirken siz de sağlıklı beslenin. Her zaman mükemmel olmak zorunda değilsiniz ama çocuklar salata yerine patates kızartmasını tercih ettiğinizi görürlerse onlar da aynısını yaparlar.

Akşam yemeğini asla geçiştirmeyin. Ailece birlikte olduğunuz ve oturarak yemek yediğinizde çocuklarda akşamları atıştırmalık ya da sağlıklı beslenme alışkanlıklarını oldukça zor edinirler ve alışmaları biraz zaman alabilir.

ÇOCUKLARI YEMEK HAZIRLAMA VE PLANLAMA İŞİNE DAVET EDİN!

Televizyon, bilgisayar ve konsol oyunlarını kısıtlayın. Bu alışkanlıklar hareketsiz yaşam tarzına ve atıştırmalık alışkanlığını tetikleyebilir.
Hazır yemekleri ve tatlıları, çocuklarınıza iyi bir şeymiş gibi sunmayın. İyi davranışı ödüllendirmek istiyorsanız, kitap ya da oyuncak gibi şeyler verin.