Çocukluk anılarımızda şekere batırıp yediğimiz, kokusuna bayıldığımız bu kırmızı şölenin yararlarını biliyor musunuz? Çocukken kilo derdi olmadığından, bir kase toz şekeri önümüze alıp, çilek batırarak yerdik. Şimdi ise kilomuzu korumak adına bu lezzetten büyük oranda vazgeçmiş durumdayız. Artık çileği bile adetle yemeye çalışıyoruz.

ÇİLEK HAKKINDA BİLMEDİKLERİNİZ

Çilek seçerken, renginin parlak kırmızı olmasına, saplarının canlı yeşil olmasına ve fazla beklememiş olmasına dikkat etmek gerekir.

Bu meyve dayanıksız bir meyvedir. Mevsimi çabuk geçer.

İki günde tazeliğini yitirebilen çileği, yıkamadan geniş bir çanak içinde buzdolabında saklamak gerekiyor.

Çileği uzun süre muhafaza edebilmek için, sıcaklığın 4 derecenin altında olması lazım.

Alır almaz tüketmenin en ideali olduğu çileği, 1 yıla kadar dondurarak saklayabilirsiniz. Bunun için, sert ve olgun çilekleri seçin. Önce buzlu suda yıkayın. Saplarını çıkarın ve kağıt havlu üzerinde kurutun. Havası mümkün olduğunca alınmış bir kapta derin dondurucuya koyabilirsiniz.

ÇİLEĞİN FAYDALARI

Bol miktarda A, B,C vitaminleri, demir, fosfor ve kalsiyum içerir.

Antioksidan özelliği vardır.

Kanseri önler.

Kırışıklığa ve selülite karşı korur.

İdrar söktürücü, romatizma ve gut hastalığına karşı azaltıcı etkisi vardır.

Sinirleri güçlendirir.

ÇİLEK NASIL MUHAFAZA EDİLMELİDİR?

Bu meyve oldukça narin bir meyvedir. Bu nedenle saklama koşullarında dikkatli olmak gerekir. Eve getirdiğiniz çileği yıkarsanız hemen tüketmeniz gerekir. Yıkamadığınız takdirde buzdolabında muhafaza edebilirsiniz ancak yine de diğer meyveler gibi günlerce beklemeyecektir.