Tırnak yeme alışkanlıkları daha çok sinir ve stres kaynaklı görülürken bunun yanında bazı psikolojik etkenlerin de bu kötü alışkanlığa davetiye çıkardığı kanıtlanmıştır. Tırnak yiyen birisine yeme demek asla yararlı olmaz. Bunun yerine farklı yöntemlerle bu kötü alışkanlıktan kurtulabilmek gerekmektedir.

TIRNAKLARI YARA BANDI YARDIMIYLA KAPATMAK

Tırnaklarınızı yara bandı ile kapatarak yemenin önüne geçebilirsiniz. Gün içinde bütün parmakları bantlamak işinizi zorlaştıracağı için bir kaç tırnağı bantlayarak kendinizi denemeniz ve bu duruma nasıl tepki gösterdiğinizi gözlemlemeniz daha sağlıklı olacaktır.

MANİKÜR YAPMAK

Tırnakların bakımlı ve ojeli olması yemenizin önüne geçebilir. Tırnaklarınızı bakımlı halini gördükten sonra bozulmasını sürekli önleyerek tırnak yeme alışkanlığını da unutmuş olacaksınız.

TAKMA TIRNAK KULLANMAK

Kendi tırnaklarınızın üstüne takma tırnak uygulayın. Bu sayede tırnakları ojeli görmek sizi durdurur. Kendinizi durduramazsanız bile takma tırnakları yemiş olursunuz. Bu durum da ağzınızda kötü bir tat bırakmasına sebep olur.

PSİKOLOJİK TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Sizlerle paylaştığımız uygulamaların hiçbiri bir işe yaramıyorsa bir psikolog yardımına başvurmanız en sağlıklı yollardan biri olacaktır.