Bazı yiyecekler tüketildiği zaman gün içerisinde enerjimizin artmasına veya azalmasına sebep olabiliyor. Belirli saatlerde tükettiğimiz bu enerji düşüren besinleri sizler için sıraladık.

MUZ

Muz yüksek oranda magnezyum barındırır. Magnezyum içeren gıdalar yorgunluk ve uyku verir. Bu aklınıza hiç muz tüketmemeniz gerektiğini getirmesin. Dikkat etmeniz gereken tek nokta, muzu gün içerisinde değil, yatmadan önce yemeniz gerektiğidir. Bu şekilde kaliteli bir uykuya kavuşabilirsiniz. Yani muzun bu dezavantajını, avantaja çevirebilirsiniz.

TATLI

Tatlılar yüksek oranda şeker içerirler. Şeker kısa süreli olarak kişiye enerji verse de daha sonrasında yüksek yorgunluk hissi verir.

Vücutta yükselen insülin seviyesi kendinizi yorgun hissetmenize neden olur.

KIRMIZI ET

Yağlı bölümlere sahip olan kırmızı etler, yüksek oranda yağ içerirler. Aşırı yağ vücutta bitkinlik ve yorgunluk hissi yaratır.

Vücut etten aldığı yağı yakmak için fazlaca enerji harcayacaktır. Harcanan enerji yerini yorgunluğa bırakır.

Kırmızı et yerine balık tüketmek çok daha mantıklıdır.

KAHVE

Kahve herkes tarafından uyku açıcı, enerji verici olarak bilinir. Evet, bu doğrudur.

Fakat kısa süreliğine enerji veren kahve, daha sonrasında enerjinin fazla yükselip birden düşmesi nedeniyle yorgunluk hissi yaratır.

MARUL

Marul, içeriğinde bulunan kalledlaktusin maddesi ile sakinleştirici bir etkiye sahiptir.

Bu yüzden marulu gün içerisinde tüketmemeye özen gösterin.

VİŞNE VE VİŞNE SUYU

Vişne için doğal uyku ilacı diyebiliriz. İçeriğindeki melatonin maddesi uykusuzluk problemi olanlar için muhteşemdir.

Fakat gün içinde vişne tüketmek, sizi halsiz ve yorgun hissettirecektir. Eğer vişneyi çok seviyorsanız, yatmadan önce yemek çok daha mantıklıdır.

BEYAZ EKMEK

Beyaz ekmeğin glisemik indeksi, kepekli ve tam buğday ekmeği gibi düşük değildir ve lif içermezler. Bu yüzden tok tutmazlar ve enerjik hissettirmezler. Gün içerisinde mümkün olduğunca az beyaz ekmek tüketmeye özen gösterin.