Gün içerisinde işlerden ve sorumluluklardan dolayı yaşadığımız stres bozuklukları sağlığımızı da olumsuz yönden etkilemektedir. Bu stres bozukluklarını gidermek için kimyasal ilaçlardan da yardım almış olabilirsiniz. Fakat ilaçlar dışında stres önleyici bir çok bitkisel yöntem ve uygulamalar bulunmaktadır. Bunlardan bazılarını sizler için sıraladık.

PAPATYA ÇAYI

Papatya binlerce yıldır bazı hastalıklar için bitkisel bir tedvai yöntemi olarak da bilinmektedir. Bunların yanında mantar problemlerini deri enfeksiyonlarını da düzelten bir bitki olarak bilinen papatyanın çayı da kendisi kadar yararlı bir şifa kaynağıdır. Papatya çayı ülkemizde de sakinleştirici etkisi ile stresi azaltmak, uyku düzeninizi sağlamak amacıyla da oldukça fazla tüketilmektedir.

Papatya çayını içerisine eklediğiniz 1 tatlı kaşığı bal ile de tüketebilirsiniz. Her akşam yatmadan önce tükettiğiniz bir fincan papatya çayı hem uykunuzu düzenleyecek hem de metabolizmanızın güçlenmesini sağlayacaktır.

MELİSA ÇAYI

Depresyon rahatsızlığı ve kaygıdan kaynaklanan stres bozukluklarına bire bir olan melisa çayını günün her saatinde tüketmeniz mümkün. Bir bardağa kaynayan suyu ilave ettikten sonra melisa çayını da ekleyerek 20 dakika demlenme sürecini bekledikten sonra bu çayı tüketebilirsiniz. Aktarlarda kolayca bulunabilen melisa çayı içerisine katacağınız 1 tatlı kaşığı bal ile bu çayın içimini kolaylaştırabilirsiniz.