Kanser, özellikle de meme kanseri kadınların hayatını tehdit ediyor. Erken tanının önemine dikkat çeken uzmanlar, meme kanserinin her zaman erken evrede belirti vermeyebildiğine dikkat çekerek, günlük rutin kontrollerin yapılmasını, gereken tetkiklerin zamanında tekrarlanması gerektiğini vurguluyor. 

ELMA

Her gün 1 kabuklu elma yemek meme kanseri riskini yüzde 24 oranında düşürüyor. Elma ayrıca yumurtalık, larenks ve kolerektal kanser riskini de azaltıyor.

MANTAR

Kanserden korunmada etkili oluyor.

SİYAH FASULYE

Çözünür bir lif olan siyah fasulye de meme kanserinİ büyük oranda önlemektedir.

KETEN TOHUMU

Zengin içeriği ile meme kanseri riskini yüzde 45 düşürüyor. Kötü hücrelerin çoğalmasını engelliyor.

SOYA

Meme kanseri riskini azaltıyor.

BROKOLİ

Vücudu kanserojen maddelerden koruyor. Brokoli gibi Brüksel lahanası da kanı ve karaciğeri temizliyor.

TÜKETİLİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BESİNLER

Soyalı gıdaları tüketin.

Yeşil çay içmeyi ihmal etmeyin.

Karanlıkta uyuyun.

Yemeklerinizi harlı ateşte pişirmeyin.

Et yemeklerinin yanında mutlaka brokoli tüketin.

Mümkün olduğu kadar çok sebze-meyveyle beslenin.

Günde 6 gram lif alın.

Günde en az 30 dakika yürüyün.

Yüksek kolesterolü sağlıklı gıdalarla düşürün.