Market alışverişlerinin bilinçsizce yapılması hem kilo artışına sebep olacağı gibi bunun yanında tüm aldığımız besinleri bitirmek amacıyla bu besinlerin bilinçsizce tüketilmesine sebebiyet vermektedir. Özellikle izlediğimiz yiyecek reklamlarından etkilendiğimizde aynı yiyecekten satın alıp zararsız yapay besinler tüketmek zorunda kalırız. 

Az uyuduğunuzda iştahınızı artıran stres-tepki hormonu vitesi beşe takıyor.

Bununla birlikte, aşırı uyku da iyi değil.

Yakın tarihli bir araştırmaya göre, günde 10 saatten fazla uyumak, vücut kitle indeksinin büyük oranda yükselmesine neden olabilir.

Gidilecek davetlerde yenilecekleri önceden planlamadığımızda da bilinçsiz yeme alışkanlıklarımız devam ettiğinden isteğimiz dışında kilo alabiliyoruz. Özellikle bu davetlerde ikram edilen her yiyeceğin yenmeye çalışılması bu kilo alma durumunu olumsuz yönde etkileyecektir. Bunun yanında da yemeklerin çiğnenmeden hızlı hızlı yenmeye çalışılması da kilo artış hızını arttırarak hızlı kilo almamıza sebep oluyor. Bunu önlemek için yediğimiz besinleri yavaşça çiğnemek ve midemizin öğütebileceği kıvama yavaş yavaş getirmekten geçiyor. Bu sebeple bu alışkanlıklardan kurtulmak zayıflamamıza yardımcı olduğu gibi sağlığımıza da olumlu anlamda destek vermektedir.