Şeker sadece dişleriniz için değil; karaciğeriniz için de kötü bir alışkanlıktır. İç organlarınız yağ üretmek için fruktoz denilen şekeri kullanır. Çok fazla rafine edilmiş şeker ve yüksek fruktoz içeren mısır şurubu, karaciğer hastalığına zemin hazırlayan yağ birikimine neden olur. Bazı çalışmalar, şekerin karaciğere alkol gibi zarar verebileceğini göstermektedir. Fazla şeker tükettiğiniz halde zayıf olmanız karaciğer sağlığınızın yerinde olduğunu göstermez. Bu nedenle meyveli soda, hamur işleri ve şeker gibi işlenmiş gıdaları hayatınızdan çıkarın.

Tam tahıllı ekmek, bulgur, çavdar ekmeği, kepekli buğday, mercimek, kuru fasulye, kuru bakla, nohut, barbunya ve tüm baklagl gruplarını bu aylarda rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Zeytinyağı veya mısır yağı

Tüm yararlı sebzeler

Yağsız süt, yoğurt, ayran, yağsız peynir, yağsız çökelek, açık çay, ıhlamur, adaçayı

Yağsız bir şekilde haşlanmış, ızgara veya fırında pişirilmiş dana ve balıketi 

Terbiye edilmemiş tüm sebze çorbalarını tüketebilirsiniz

Ceviz, badem, kestane,pestil, kuruyemişli sucuk 

Yağsız sütle yapılan tüm sütlü tatlılar, muhallebi, kazandibi, sütlaç, güllaç, meyve salatası, aşure.

Özellikle taze meyve tüketmek ve sağlıklı beslenmek karaciğerin korunmasında oldukça önemlidir.