Diyabet, beyin sağlığı, kalp hastalıkları, kemik erimesi gibi hastalıklara karşı koruyucu özelliği olan badem aynı zamanda kilo vermeye de yardımcı oluyor. Uzmanlar bademi günde 10-15 adet tüketmenizi öneriyor.

1. Sağlıklı Bir Cilt ve Güçlü Saçlar

E vitamini deposu olan badem yaşlanma belirtilerinin azalmasına yardımcı oluyor ve cildin beslenmesini sağlıyor. İçerdiği yağlar sayesinde cildi nemlendirir ve yaraları daha hızlı bir şekilde iyileştirir. Saçların hızlı uzamasına da yardımcı oluyor.

2. Mükemmel Bir Atıştırmalık

Badem, protein ve lif açısından oldukça zengindir. Ara öğünlerinizde badem tüketerek tokluk hissi yaşayabilirsiniz. Böylece daha az yemek yiyerek kilo kontrolünüzü sağlarsınız. Bel ve karın bölgesindeki yağlardan kurtulmak için yararlanabileceğiniz mucize bir besindir.

3. Beyin Sağlığını Korur

Beyin sağlığı için en iyi gıdalardan biri bademdir. Nörolojik aktiviteleri çok olumlu etkilerken, Demans ve Alzheimer gibi hastalıklara yakalanma riskini azaltır.

4. Kalp Dostu

Badem, kalp sağlığına iyi gelen temel besinleri içerdiği için uzmanlar tarafından sık sık önerilir. Kötü kolesterol kalp rahatsızlıkların baş düşmanıdır. Bademin kötü kolesterolü düşürücü etkisi olduğundan dolayı kalp hastalıklarına karşı önlem alır.

5. Kemik ve Dişlerin Gelişimi

Bademin içerisinde bol miktarda fosfor ve magnezyum bulunmaktadır. Bu da diş ve kemik gelişimi için çok önemlidir. Badem diş çürümesini önler, kemik kırılma riskini azaltır ve kemik erimesinde oldukça etkili olur.

6. Zengin İçerikli Antioksidan

Badem antioksidan yönünden oldukça zengin bir besindir. Antioksidanlar vücudumuzu strese karşı korur ve strese bağlı ortaya çıkan hastalıkların oluşmasına engel olur.

7. Kan Şekerini Düzenler

Badem içerisinde bulunan magnezyum sayesinde kan şekerini düzenlemesini sağlar. Böylece diyabet gibi şeker hastalıklarına karşı etkisi büyük olur.