Uzmanlar, özellikle kış aylarında sıklıkla tüketilen ayva hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Uzmanlar, ayvanın kabuğuyla yenildiğinde daha faydalı olabileceğinin altını çizdi.

AYVAYI KABUKLU YEMEYE ÖZEN GÖSTERİN

Ayvayı kabuğuyla yemenin diyet lifi alımını artırdığını söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Ulaş Özdemir “Diyet lifi diğer meyvelerde de olduğu gibi kilo kontrolü için önemlidir. Ayva çiğ yendiği gibi pişmiş halde, reçel, marmelat, ayva suyu, çayı şeklinde de tüketilebilir. Meyvenin etli kısmında kateşin epikateşin denilen ayvaya buruk tadını veren tanenler bulunur.

Bu bileşenler kolonda kansere sebep olan toksinleri ve kimyasalları bağlayarak ve mukozayı koruyarak özellikle kolon kanseri gibi bağırsak hastalıklarına karşı koruyucu rol oynar” dedi.

Beslenme Uzmanı Ulaş Özdemir, ayvanın sindirim sistemi hastalıklarında, ishal, mide ağrıları ve bulantılarında da olumlu etkileri olduğunu belirterek, “Ayva suyunun gastrik ülserlerde yardımcı olduğu ve gastrointestinal sistemi rahatlattığı da biliniyor” diye konuştu.